De laatste dagen van maart! - Reisverslag uit Oslo, Noorwegen van Ine Bollen - WaarBenJij.nu De laatste dagen van maart! - Reisverslag uit Oslo, Noorwegen van Ine Bollen - WaarBenJij.nu

De laatste dagen van maart!

Door: Ine Bollen

Blijf op de hoogte en volg Ine

15 April 2012 | Noorwegen, Oslo

Ok, dringend tijd voor een nieuw blogje, want het is alweer bijna een maandje geleden eer ik nog wat geschreven heb. De tijd gaat ook zo snel! Ik ga er weer 2 schrijven, want ik heb weer heel wat te vertellen! In deze blog kun je de verhalen van maart lezen en in de volgende de verhalen van april.

Op maandag 19 maart was het weer tijd om naar school te gaan! De laatste twee weken echte les konden beginnen. Ik was wel blij dat ik kon aftellen, want persoonlijk vond ik de lessen een beetje aan de saaie kant. De hele tijd zitten en luisteren is toch niet helemaal mijn ding.

Na enkele lesdagen, gingen we op donderdag 22 maart met de klas naar het Anti racist center. Dat viel een beetje tegen. Ik dacht dat we een soort tentoonstelling te zien kregen, maar het was gewoon een powerpoint over de werking van het Anti-racistcenter in Oslo.

Op vrijdag 23 maart was het weer tijd voor een Friday Culture Tour. Dit keer gingen we naar het Nobel Peace Center. Dat was echt heel interessant. We kregen een rondleiding over de geschiedenis van de prijs en over de oude en nieuwe winnaars. Dit was echt de moeite waard.

's Avonds was er nog een multicultureel diner, georganiseerd door een studentenvereniging. Alles was weer heel erg lekker! Het is altijd interessant om gerechten uit andere landen te proeven.

Het was gedurende de hele week heel erg mooi weer geweest, dus trokken we met een hele groep op zondag 25 maart naar Bygdoy. Hier zijn we gezellig gaan picknicken. Het was echt heerlijk weer. Je kon gewoon zonder jas zitten. Het was er ook heel erg mooi, dus ik heb genoten!

Normaal zou ik van 26 tot 28 maart bezoek hebben, maar dit kon jammer genoeg niet doorgaan. HIerdoor kon ik wel heel goed mijn kamer opruimen voor het volgende bezoek :P Tussendoor gingen we op woensdag 28 maart met de klas nog naar het Oslo Red Cross Center. Dit was gelukkig al wat interessanter dan de vorige uitstap. Ze hebben in Oslo een heel interessante werking. Ze hebben hier bijvoorbeeld ook huiswerkbegeleiding waarbij leerkrachten studeten helpen.

Op vrijdag 30 maart was het eindelijk zover: mama, papa, tant Gerda en nonk Jos kwamen op bezoek! Ik wilde ze een verrassen, dus had ik hen wijsgemaakt dat ik met school naar een museum ging en hun dus niet zo kunnen oppikken op station. Ik stond daar dus rond 2 uur op het station, te wachten op de trein. Nu bleek dat die airporttrein op 2 verschillende sporen stopte: Op spoor 2 en spoor 14. Ik mocht dus steeds het hele station overbruggen, want hij kwam steeds om de 10 minuten ofzo aan. Om 2 uur vond ik het toch wat lang duren, dus had ik mama maar subtiel gesmst of ze al in het hotel waren. Mama smst gelukkig redelijk snel terug dat ze met de bus waren gegaan, mar dat ze over een half uurtje aan zouden komen in Oslo. Ik liep dus op mijn dode gemak naar de bushalte, want ik had toch tijd genoeg. Niet dus, ik kwam net aanlopen, toen zij al uit de bus kwamen. Gelukkig was het toch nog wel een verrassing dat ik daar stond.

Hierna hebben ze zich geïnstalleerd in het hotel en hebben we de vele paaseitjes en andere lekkere dingen voor mij al een beetje uitgeladen. Hierna zijn we richting het koninklijk paleis gewandeld. Hier heb ik de metro moeten nemen, want er stond nog een paasknutselworkshop op het programma.

Op zaterdag 31 maart was het redelijk goed weer, dus besloten we er maar van te profiteren. We negeerden de sterke wind en gingen een fjordentocht doen. Een boot zou ons 2 uur lang doorheen de fjorden voeren. Het was echt heel erg mooi. We zagen de verschillende eilandjes met de mooie gekleurde huisjes erop. Na 2 uur was ik toch wel blij dat het gedaan was, want toen had ik het wel gezien!

Na dit zijn we nog gezellig iets gaan drinken, om erna naar mijn kot te trekken. We gingen hier namelijk met een andere Belg en haar bezoek frietjes eten. De frietjes lagen al voorgebakken in de vriezer, dus we konden redelijk snel eten. Ze waren heel lekker, wat ook mocht na dit vele schillen! Met een lekker drankje erbij kon de avond niet meer stuk! Hierna ben ik met mama en papa mee naar het hotel gegaan. Ik zou namelijk bij hun op de kamer overnachten, zodat ik zondag lekker mee kon gaan ontbijten. Ik had speciaal mijn luchtmatras meegenomen, zodat ik op de grond kon slapen.

De rest van het verhaal, van april, kun je teruglezen in de volgende blog, anders wordt deze te lang.

Ine



Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Ine

Hallo! Ik ben Ine. Van 1 februari tot 31 mei 2011 heb ik in Oslo gewoond. Dit is mijn dagboek.

Actief sinds 11 Jan. 2014
Verslag gelezen: 178
Totaal aantal bezoekers 7298

Voorgaande reizen:

31 Januari 2012 - 30 Mei 2012

Mijn avontuur in Noorwegen

Landen bezocht: