Hei, hva heter du? - Reisverslag uit Oslo, Noorwegen van Ine Bollen - WaarBenJij.nu Hei, hva heter du? - Reisverslag uit Oslo, Noorwegen van Ine Bollen - WaarBenJij.nu

Hei, hva heter du?

Door: Ine Bollen

Blijf op de hoogte en volg Ine

03 Februari 2012 | Noorwegen, Oslo

De eerste dagen in Oslo leerde ik al veel mensen kennen.

Op donderdag 2 februari was het de eerste lesdag. Met veel zenuwen liep ik met mama naar school. In de inkomhal stonden vele studenten te wachten en zag ik ook de leerkracht: Geir. Ik kon meteen al Nederlands praten, want de eerste studenten van mijn klas die ik tegenkwam, waren van Nederland. Toen iedereen was aangekomen, liepen we naar het klaslokaal. Hier moest iedereen zich voorstellen. Ik heb toen ook nog 2 Belgen gevonden! En ik die dacht dat ik de enige Belg hier ging zijn! In mijn klas zitten nog 3 Duitsers, 2 Italiaanse, 1 Tsjech, 7 Nederlanders, 1 Noorse, 1 Filipijnse, 3 Chinezen, 1 Amerikaanse, 2 Grieken, 1 Spaanse en 1 Finse. In het totaal zijn we met 26 studenten en er is aan Nederlandstaligen helemaal geen gebrek!

De rest van de dag kregen we nog info over wat we allemaal zouden gaan doen het komende semester. In de namiddag had ik mijn eerste Noorse les.

Vrijdag 3 februari was het de eerste gewone lesdag. Het was toch wel weer even wennen om terug in de schoolbanken te zitten. Namiddag was er een infomoment voor de internationale studenten en heb ik mijn Noorse simkaart gekocht. Nu heb ik dus ook een Noors nummer.
Hierna was Oslo hunting, maar hierin zijn we niet ver geraakt.

's Avonds was er een multicultureel diner van de internationale studentenvereniging en een kotfeestje op mijn verdieping. Altijd een leuke manier op het weekend te beginnen!

Tot de volgende keer,

Ine

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Ine

Hallo! Ik ben Ine. Van 1 februari tot 31 mei 2011 heb ik in Oslo gewoond. Dit is mijn dagboek.

Actief sinds 11 Jan. 2014
Verslag gelezen: 229
Totaal aantal bezoekers 7325

Voorgaande reizen:

31 Januari 2012 - 30 Mei 2012

Mijn avontuur in Noorwegen

Landen bezocht: