Teksnik museum - Reisverslag uit Oslo, Noorwegen van Ine Bollen - WaarBenJij.nu Teksnik museum - Reisverslag uit Oslo, Noorwegen van Ine Bollen - WaarBenJij.nu

Teksnik museum

Door: Ine Bollen

Blijf op de hoogte en volg Ine

17 Februari 2012 | Noorwegen, Oslo

Op vrijdag 17 februari stond er weer een Friday Culture Tour op het programma. We zouden naar het technisch museum hier in Oslo gaan. Ik moest meteen aan Technopolis denken, want iedereen zei dat dit een heel leuk museum was. We gingen met de bus naar het museum en de omgeving was zeer mooi! Het museum lag een beetje buiten de stad. Eenmaal binnen werden we in 2 groepen verdeeld. Groep 1, waar ik inzat, kreeg als eerste een rondleiding. Groep 2 mocht ondertussen rondlopen. De rondleiding vond ik toch wat tegenvallen. De gids vond blijkbaar de stoommachines heel interessant en heeft vooral daarover verteld. We moesten alleen mar luisteren en konden niet echt iets ondernemen. Ik heb wel wat leuke dingen gezien, zoals de eerste auto in Noorwegen, het eerste Noorse vliegtuig ...

Na deze rondleiding mochten wij ook gaan rondlopen. Nadat we de tentoonstelruimte doorlopen hadden, kwamen we bij een interessanter gedeelte, namelijk het doe-gedeelte. Dit vond ik al heel wat interessanter! Je kon hier leuke proefjes doen, zoals je hartslag meten.