Nog 2 nachten! - Reisverslag uit Lanaken, België van Ine Bollen - WaarBenJij.nu Nog 2 nachten! - Reisverslag uit Lanaken, België van Ine Bollen - WaarBenJij.nu

Nog 2 nachten!

Blijf op de hoogte en volg Ine

27 Januari 2012 | België, Lanaken

Hoi!

Over 2 nachten vertrek ik eindelijk naar Oslo. Ik heb al heel vaak de vraag gekregen waarom ik Oslo gekozen heb. Hier kun je het dus lezen!

Ik wist al van mijn eerste jaar op de KHLim dat ik op Erasmus wilde. Ik was dus ook heel blij toen ik eindelijk naar het infomoment mocht in het tweede jaar. Dit was ongeveer 9 maanden geleden.

Bij een tweede infomoment kwam een meisje praten dat het vorige semester in Denemarken was geweest. Na haar verhalen wilde ik zeker gaan. Nu moest ik gaan kiezen: Waar zou ik heen gaan? Hoe zou ik toch maar moeten kiezen uit deze vele mogelijkheden?

Ik wilde heel graag naar Scandinavië. Ik hou van natuur en daar zou ik zeker prachtige natuur vinden. Ik zou dus een land in Scandinavië kiezen!

Ik ging op zoek naar informatie over de verschillende scholen en landen. Ik las ook de blogs van de mensen die nu daar zaten. Uiteindelijk had ik drie mogelijke scholen in Scandinavië gevonden: twee in Denemarken en één in Noorwegen. Uiteindelijk is Noorwegen, mede dankzij de verhalen op Joliens blog, mijn eerste keuze geworden.
Na nog wat nadenken en twijfelen heb ik mijn aanvraagformulier ingediend.

Toen was het wachten geblazen. Een tijdje later kreeg ik van Anita (internationaal coördinator) een mail dat ik naar Oslo mocht. Ik had dus mijn eerste keuze toegewezen gekregen.

Eind juni kreeg ik dan ook nog groen licht van de KHLim. Na de zomer heb ik dan mijn aanvraagformulier naar de school in Oslo gestuurd. In november kreeg ik ook nog goedkeuring van deze school in Oslo. Het aftellen kon beginnen!

Hiermee begon ook het geregel. Ik moest een kot regelen via het internet. De vlucht moest geboekt worden. Mam en ik moesten een hotel vinden voor de eerste nacht. En natuurlijk moesten er ook een heleboel dingen gekocht worden.

Nu, twee nachten voor mijn vertrek, heb ik alles wel. Het ligt allemaal klaar op mijn kamer. Ik moet het alleen nog in een koffer steken!
Ik kijk heel erg uit naar mijn verblijf in Oslo, maar ik heb nu toch wel heel veel zenuwen!

Mijn volgende blog zal vanuit Oslo zijn, dus tot daar!
Knuffel,
Ine

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Ine

Hallo! Ik ben Ine. Van 1 februari tot 31 mei 2011 heb ik in Oslo gewoond. Dit is mijn dagboek.

Actief sinds 11 Jan. 2014
Verslag gelezen: 133
Totaal aantal bezoekers 7334

Voorgaande reizen:

31 Januari 2012 - 30 Mei 2012

Mijn avontuur in Noorwegen

Landen bezocht: