De reis - Reisverslag uit Oslo, Noorwegen van Ine Bollen - WaarBenJij.nu De reis - Reisverslag uit Oslo, Noorwegen van Ine Bollen - WaarBenJij.nu

De reis

Door: Ine Bollen

Blijf op de hoogte en volg Ine

31 Januari 2012 | Noorwegen, Oslo

Op dinsdag 31 januari was het eindelijk zover: ik vertrok naar Olso. Om half 8 vertrokken we met zijn vieren (pap, mam, Karen en ik) naar het vliegveld in Zaventem. Hoe dichter we kwamen, hoe meer zenuwen ik kreeg. Het was redelijk druk op de weg, dus we waren ook later dan gepland op het vliegveld. Eigenlijk waren onze koffers een beetje te zwaar, maar ik had de lieve mevrouw aan de balie verteld dat ik voor 4 maanden wegging en dat het toch wel moeilijk was om daarvoor te pakken.
Ze heeft niks over het overgewicht gezegd. En dat is heel wat, want we hadden zowel overgewicht op de handbagage als op onze gewone bagage. Wel moesten we eerst 2 kg van de ene naar de andere koffer overbrengen. Stonden we daar met open koffers op het vliegveld.

Omdat we redelijk laat op het vliegveld waren aangekomen, hadden we niet meer veel tijd om lang in de vertrekhal rond te hangen. Het afscheid van papa en Karen kwam dus al (veel te) snel. Op dat moment had ik het toch wel heel moeilijk en zijn er ook de nodige traantjes gevloeid. Ik zou papa 2 maanden niet zien en Karen zelfs 4 maanden niet! We geraakten gelukkig veilig langs de douane en gingen naar de vertrekhal. Daar aangekomen bleek dat we nog maar 5 minuten hadden om te boarden. Nog snel even naar het WC en het vliegtuig in.

Rond 1 uur, precies op tijd, landden we in Oslo Gardemoen. De koffers kwamen al heel snel en toen hebben we de trein genomen (dat is hier echt heel goed geregeld, er gaat gewoon een rechtstreekse trein van de luchthaven naar het station). Deze reis duurde ongeveer 20 minuutjes.

Op het station moesten we 5 minuutjes wachten op mijn studdy buddy. Zij is met mij een maandkaart voor het openbaar vervoer gaan kopen en heeft ons naar het hotel gebracht. Het hotel was echt de moeite waard. 's Avonds zijn mam en ik nog een wandeling gaan maken door Oslo centrum. We hadden ook mijn studentenhuis gevonden.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Ine

Hallo! Ik ben Ine. Van 1 februari tot 31 mei 2011 heb ik in Oslo gewoond. Dit is mijn dagboek.

Actief sinds 11 Jan. 2014
Verslag gelezen: 109
Totaal aantal bezoekers 7322

Voorgaande reizen:

31 Januari 2012 - 30 Mei 2012

Mijn avontuur in Noorwegen

Landen bezocht: